úterý 27. března 2018

Usporne suv

Usporne suv

Obliba kategorie SUV na českém trhu stoupá i proto, že přestává platit argument o výrazně vyšší spotřebě těchto aut, která se tváří, jako by se chtěla porvat s terénem. Rozhodli jsme se najít nejúspornější vozy kategorie SUV rodinné velikosti, tedy od takzvané nižší střední třídy. V úvahu jsme tedy nebrali.


Usporne suv

Po teste Karoqa s dízlovým motorom sme vyskúšali aj benzínový variant so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Jaká je jejich spotřeba? Podľa nás momentálne najvydarenejší turbodiesel danej kubatúry. Punc najúspornejšieho šesťvalca v TREND testoch patrí modelu Mercedes-Benz E 3BlueTec.


Na nameranej priemernej spotrebe. O test Mazdy CX-ste si žiadali už niekoľkokrát. Vynikajúca je na ceste. My sme ju však vyskúšali aj v teréne.


Asi bych začal vyškrtnutím všeho korejského, dal bych si velký pozor na naftové motory s CR, zvolil si hranici stáří a maximální spotřebu, nakonec bych si uvědomil, že SUV je při daných požadavcích nesmysl a koupil bych pěkného kombíka. Jedná se o nejprodávanější SUV na trhu a jedny z nejprodávanějších aut u nás vůbec. Na rostoucí zájem zákazníků reaguje. Nejpopulárnější kategorií nových aut v České republice jsou SUV. Našli jsme však modely populárního segmentu, které jsou dostupné a zároveň úsporné.


Pochopitelně, nikdo asi nevybírá auto jen podle spotřeby, ale je zajímavé vědět, jak se věci mají. Ještě před tím, než se ponoříte do světa zázračně nízkých čísel, musíme upozornit na jeden nešvar, za který automobilky tak úplně nemohou, ale který se objevuje prakticky u všech nových aut. CRDi E-VGT Mild-Hybrid 48V – skutečná spotřeba. Stejné je to se spotřebou za celý test.


Usporne suv

Suzuki Splash je téměř identický se sesterským modelem Opel Agila. Od Agily se liší mírně upravenou maskou, jinak je prakticky shodný. Za kolik jezdí takovéto SUV s naftovým motorem? SUV , protoze proto, tezko se tu dozvis neco rozumneho.


Hybridný Lexus UX a Toyota RAVsú najúspornejšie SUV na trhu. SUV do 200t totiz neexistuje. Vyplýva to z testov prestížnej spotrebiteľskej organizácie v USA Consumer Reports, ktorá testovala vozidlá v reálnych podmienkach. V prvej desiatke sa umiestnili takmer výlučne japonské modely, s jedinou výnimkou od General Motors.


A nová RAVHybrid přináší hybridní pohon konečně i do segmentu menších SUV. Sportovní feeling i vzhle velmi dobré jízdní vlastnosti, překvapivě dobrá spotřeba a skvěle nastavená cena. To vše dělá z Toyota RAVHybrid auto, o kterém by měla přemýšlet většina zájemců o malé SUV pod milion korun.


Len deklarujú to, čo nie je možné dosiahnuť. Na efektivitu dieselov rozhodne nemajú. A to už od vozidiel nižšej strednej triedy až po luxusné limuzíny či SUV a vany.


Za ňou nasleduje v prvej desiatke už len Mercedes-Benz a prvá americká automobilka Ford. Tesne pred bránami ostal koncern General Motors s priemerom 1litra na 1km. Je to ale celkom logické, keďže obaja výrobcovia majú silnú pozíciu v triede veľkých pikapov a SUV , čo ich znevýhodňuje.


Velká terénní SUV sice lákala na závratné objemy kufru a možnost upoutání tří dětských sedaček vedle sebe, ale ekonomicky vypadala ze hry kvůli vysoké ceně. Rozmach menších a levnějších SUV , která zaplnila trh v posledních letech, budí dojem optimálního kompromisu a často se o nich mluví jako o rodinném ideálu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky