čtvrtek 28. září 2017

Auto na vodík cena

Výbuch prý rozhodně nehrozí. Každý nepatrný únik vodíku by ihned zaznamenala speciální čidla a celý automobil by deaktivovala. Mirai na zásobu v nádrži zvládne dojet v závislosti na stylu jízdy až 7kilometrů, tedy o dost více než ty nejlepší elektromobily. Cena vodíku pro automobily.


Současná cena vodíku pro 1litrovou nádrž na 600km dojezd např. U nás však nenatankuje, vyžaduje vysokotlakou plničku 7barů, ale v Neratovicíc je k dispozici pouze 350. Auto na vodík je splněným snem.


Před sebou má ale stále řadu překážek. Na druhej strane, práve tankovanie vozidiel na vodík je veľkou prekážkou. Stavba čerpacej stanice, na ktorej si môže vodíkové vozidlo doplniť palivo, stojí až dva milióny dolárov, takže firmy nie sú ochotné tieto stanice stavať, pokiaľ nebude na cestách viac vodíkových áut.


Automobilky zase nechcú vyrábať autá, s. Nejezdí na benzin, naftu, ani se nedobíjejí ze zásuvky. I proto, že vodík se dá načerpat jen u jediné – a navíc neveřejné – stanice. To se ale brzy změní a tato auta budeme na silnicích potkávat čím dál tím častěji. Vodík je skladován v nadzemním zásobníku o objemu m pro vlastní čerpání vodíku do motorových vozidel pak slouží nízkotlaká, střednětlaká a vysokotlaká sekce.


Stejně jako u dnešní Toyoty Mirai šlo od začátku do konce o specifický model. Loni uvedený typ přejmenovaný na Clarity FC naopak zapadá do stavebnice, na které bude založený i. Je to jako s tou slepicí a vejcem - dokud nebude kde natankovat, nebudou ani jezdit auta na vodík. Jenže postavit plničku na palivo, které tankuje jen pár aut, se nevyplatí. Aut na vodík v běžném provozu hned tak nepotkáme. Jedno takové ale právě v pondělí ráno dorazilo do Prahy.


Nejedná se o chod motoru na. Víme že motory pracují maximálně na a vše ostatní jde do komína v sazích a emisích, které je nutné složitě přepalovat na úkor spotřeby. Pokud však do válce naženeme malé. Inak sa skoro nelíši od bežných áut.


Vyzerá ako oživený sen o ekologickej doprave. Vďaka vodíkovým autám by sme si mohli užívať čistý vzduch v uliciach miest. Očakáva to japonská automobilka Toyota, ktorá po svete predala už miliónov hybridov v rámci značky Toyota a Lexus, no zároveň je výrobcom prvého sériového vozidla na vodík pomenovaného Mirai. Mirai stavia na technológii palivových článkov TFCS (Toyota Fuel Cell System), ktorá kombinuje palivové články s hybridným pohonom.


Auto na vodík cena

Jej súčasťou je nová súprava palivových článkov FC Stack (vlastná technológia Toyoty) a vysokotlakové zásobníky na vodík. Toyota: Ceny vodíkových áut klesnú na úroveň hybridov Dnes je cena vodíkovej Toyoty Mirai o desaťtisíce eur vyššia ako cena porovnateľných áut so spaľovacím motorom. S príchodom druhej generácie vodíkových áut a rozšírením objemu výroby sa má výsledná cena vozidiel na vodík výrazne znížiť. Vodík není spalován v motorech, ale spotřebováván v palivových článcích, kde se mění na elektřinu. A vodík jako alternativní palivo pro dopravní prostředky ať již se spalovacími motory či palivovými články má budoucnost a mohl by nahradit paliva jako benzin či nafta.


Prvé sériové auto na vodík sa od klasickej limuzíny BMW radu odlišuje výraznejším tvarom prednej kapoty, kvôli vyššej konštrukcii motora. Komponenty vodíkového pohonu uložené za zadnými sedadlami zmenšili batožinový priestor na 2litrov. Zaujímavá je však cena tohto vozidla pre USA. Na západe Európy možno očakávať obdobnú podporu, a tiež veľmi podobnú cenu, ktorá sa stáva pre mnohých fanúšikov čistej energie zaujímavá.


Proto se vodík u BMW rozšířil pouze v řadě poháněné obřím dvanáctiválcem. Jeho spotřeba se v daném motoru pohybovala na hodnotě 4l na 1km oproti 1l benzinu na 1km. Motor spalující vodík tak dosahuje velice nízké účinnosti.


Tudy tedy cesta nepovede.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky